Forum forum.babia.pl Strona Główna forum.babia.pl

Wstępujący na szlaki forum

Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 13:30, 02 Gru 2005    Temat postu: Lewizna na Babiej

Hmmm...w zyciu nie szedłem zadnym nieznakowanym szlakiem na terenie Babiej.czy posiada ktos jakies konkretne info w tej sprawie ? może ktoś posiadający doświadczenie w tym względzie zajrzy na to forum.
przemek p
Odznaka Srebrna

Skąd: Kace

PostWysłany: Pią 14:01, 02 Gru 2005    Temat postu:

Ja szedłem ale po słowackiej stronie, a tam jest tylko rezerwat. Wink
Zbojnickim Chodnikiem od Diabelgo Stołu (przy zółtym szlaku ze Słonej Wody na Diablak) na Przełęcz Bronę. Bardzo fajna droga.
Co do polskiej strony to zamierzam kiedys na nartach pojeździć na pn stokach. Smile
bardakon

Dołączył: 30 Lis 2005

PostWysłany: Pią 16:28, 02 Gru 2005    Temat postu:

Ja szedłem po Polskiej stronie skrótem, który pokazami mi znajomi z Zawoii. Raczej przyrody nie zniszczyłem, bo szedłem po drodze, którą jeżdżą auta z towarem do schroniska (tez oczywiśje dżipy GOPR i BgPB)
Robi się to tak: Od Schronika schodzimy w dół do Z. Markowej zielonym szlakiem jakiś odcinek, a potem trzymamy się... linii telefonicznej. usprawiedliwiam się tym, że gdybym skrótu nie wykozystał to musiał bym spać na przustanku PKS albo iść do Zawoii Wideł na nogach a potem jechać do domu z 3 przesiadkami. Skrót pozwala zaoszczędziś z jakieś pół godziny
mefistofeles

PostWysłany: Nie 17:01, 04 Gru 2005    Temat postu:

Ja sie raz zgubiłem na osławionym słowackim skrócie z Gluchaczek na Przełęcz Jałowiecką. Nie mając kompasu ani zbyt dobrej mapy wybraliśmy złe odgałęzienie na placu przeładunkowym (nigdzie nie widziałem znaków - potem okazało się, ze szlak owszem był,ale pod krakiem i to patrząc w tył). Kiedy połapalismy się, ze idziemy źle ruszyliśmy "na czuja" przez las pełen wiatroomów wróciwszy na zielony szlka na Cyl ok 1300 m npm. Natomiast celowej lewizny nie uprawialiśmy.
Basia Z.
Odznaka Brązowa

Dołączył: 03 Gru 2005

Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 19:14, 04 Gru 2005    Temat postu: Re: Lewizna na Babiej

Venom napisał:

Na Babiej trasy nieznakowane sa przeważnie zwyczajnie mocno zarośnięte, generalnie nic ciekawego. Jeden raz celowo zeszłam ze szlaku aby obejrzeć stawek "Morskie Oko". Sam stawek owszem ładny ale poza tym las jak las.

Oprócz tego kiedyś kiedy nie było to jeszcze zabronione nasze koło (tj. SKPG "Harnasie") urządzało zimą na Babiej w rejonie Kościółków ćwiczenia w posługiwaniu się czekanem i rakami.

Wiem ze w rejonie szczytu są ulubione przez narciarzy tereny ski-tourowe, ale zgodnie z prawem nie wolno po nich jeździć.

Pozdrowienia.

Basia
Wojtek

Dołączył: 04 Gru 2005

Skąd: rybnik

PostWysłany: Pon 0:40, 05 Gru 2005    Temat postu:

Trochę nieznakowanych ścieżek na południowych stokach Babiej zdeptałem. Bardzo, wszystkim miłośnikom Babiej, polecam ścieżkę południowym płajem - odcinek od zielonego szlaku aż do miejsca gdzie granica PN kieruje się w dół na południe. Faktem jest, że ścieżka ta biegnie w jednym miejscu kawałek powyżej granicy PN, ale myślę, że rażąco przepisów tym faktem nie łamiemy. Jest to obecnie moje ulubione miejsce na BG. Dosłownie co parę kroków przekracza się górski żwawy potok lub mija przepiękne źródełka wodne, które przy porannym niskim słońcu stwarzają niesamowitą, magiczną wręcz atmosferę. Obecnie w paru miejscach na ścieżce występują zeszłoroczne wiatrołomy tak, że Perć utraciła status najtrudniejszej ścieżki na Babiej Smile
Można też się pokusić o wejście na Kępę idąc z Lipnicy M. ale ogólnie nie polecam, chyba że ktoś ma takiego bzika na punkcie Babiej jak ja, gdyż duże jest prawdopodobieństwo niepowodzenia tej wyprawy.
P.S. Jeśli ktoś z Was był nad którymś stawkiem na południowych stokach Babiej, proszę o kontakt na maila.
hjacek

Dołączył: 01 Gru 2005

PostWysłany: Śro 20:09, 07 Gru 2005    Temat postu:

mefistofeles napisał:

Mi zdarzyło się coś podobnego. Problem ze skrótem przez Słowację. Z Zawoi Markowe, przez perć, Diablak, Cyl dreptaliśmy obładowani jak osiołki na Głuchaczki. Znależliśmy przejście turystyczne na Słowacje, potem nawet szlak który kawałkiem biegnie asfaltem, aż w końcu... cóż gdzieś się stracił. Dalej szliśmy do Polski "na oczko". Dotarliśmy z powrotem w końcu do głównego, granicą biegnącego szlaku. Znaleźliśmy miejsce oznaczone jako przełęcz Głuchaczki... i 2 godziny spedziliśmy łażąc i szukając bazy namiotowej. Mam tu prośbę do prowadzących bazę. W przyszłym roku z przełęczy poprowadzcie "wasz szlak" do bazy (może być oznaczony różową wstążką) Very Happy
jahod
wiewiórka

Dołączył: 30 Lis 2005

Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 23:07, 07 Gru 2005    Temat postu:

hjacek napisał:

Ta nie nasza wina, że panowie leśnicy się zawzieli i wycieli wszystkie drzewa ze szlakiem (który prowadzi centralnie przez bazę)! Prośbę postaramy się rozpatrzyć pozytywnie Smile
przemek p
Odznaka Srebrna

Skąd: Kace

PostWysłany: Czw 2:35, 08 Gru 2005    Temat postu:

Bo te przejście powinno być na samej przełęczy. Akurat byłoby to nad bazą.
hjacek

Dołączył: 01 Gru 2005

PostWysłany: Czw 8:46, 08 Gru 2005    Temat postu:

O tak, wycinka to tam była. Cieszę się, że postaracie się oznakować. Jeśli chodzi o znaki to moga to tez byc emblematy jahod Very Happy
młody66.6

Dołączył: 02 Lip 2008

Skąd: Zawoja

PostWysłany: Śro 17:58, 02 Lip 2008    Temat postu:

hmmmm ... jeśli się mogę wypowiedzieć dla mnie zejście ze szlaku by posiedzieć nad Mokrym Stawkiem to żadna lewizna czy tam przekręt Wink a co do miejsc, szlaków i tego typu dziwactw to na terenie BPN i w grani Babiej Góry Jest tego mnóstwo (mówię oczywiście o nieszlakowanych ścieżkach i tych miejscach których nie znajdziemy w żadnej mapie ani przewodiku Smile Sam nie byłem wszędzie ale parę albo inaczej parenaście takich miejsc Zdobyłem Wink a jezeli chodzi o trasy na Babia Górę to polecam w zimie przejście Szerokim Żlebem albo wyproszczenie perci Akademików prosto na Kościółki,teraz moze cos z drugiej strony godnymi polecenia są skałki Sokolicy Smile dośc bo sie do pracy śpiesze :p heheh pozdrawiam

Ps. Damianie z Zawoi mam Nadzieje ze mnie nie Skujesz w kajdany jak wróce na "szlaki" Babiej :p:p:p pozdro Ziom Wink
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.babia.pl Strona Główna -> Szlaki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)