Forum forum.babia.pl Strona Główna forum.babia.pl

Anty-pean o schronisku na Markowych Szczawinach
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 22:01, 17 Cze 2007    Temat postu: Anty-pean o schronisku na Markowych Szczawinach

Witam wszystkich!!!

Chciałbym wyrazić swoje oburzenie po wizycie w Schronisku PTTK na Markowych Szczawinach !!!
Dzisiaj wróciłem z dwu dniowej wycieczki na Babią. Wszystko byłoby pięknie (bo dwa razy zdobyliśmy szczyt tylko różnymi trasami) gdyby nie wizyta w w/w schronisku... Pomijam opłakany stan "rudery", ponieważ trwa remont i ma być lepiej. Uderzyło mnie wykorzystywanie turysty w miejscu, który nazywa się "schronisko". Za wszystko trzeba było płacić i to horendalne kwoty! Moje oburzenie było tym większe gdyż ostatnio w górach byłem gdzieś 3 lata temu.

Niech nikt mnie źle nie zrozumie, nie proponuje żeby schroniska były dla wszystkich darmowe. Jestem przecież świadom, że gospodarze muszą sprzedać jedzenie, posiadać środki na utrzymanie schroniska i otoczenia w stanie używalności etc. Niestety stan używalności jest nieadekwatny do pobieranych kwot!

Inna kwestia jeszcze mnie dotknęła do głębi. Wykupiliśmy miejsce na podłodze za 19 PLN (sic!). Nocleg w pokoju kosztuje 25!!! Na pytanie dlaczego tak drogo Pani recepcjonista powiedziała, że schronisko za jakiś czas zostanie zamknięte (przebudowa) i muszą zarobić!!! Nie mieliśmy innego wyjścia, jak zapłacić. Godzina 8 rano budzi nas gospodarz i nakazuje się zbierać, bo przychodzą "turyści" (pytanie kim my byliśmy, chyba turystami II kategorii) i przeszkadzamy!!! Nadmienię tylko, że zapłacone mieliśmy do godziny 10:00. Jak wspomniałem nie mam za złe, że płacę. Jednak cena albo musi być mniejsza, albo standard wyższy!

Czarę goryczy przelała Pani recepcjonista, która za przechowanie bagażu (w ruperciarni, która nazwała magazynkiem) zażądała 2 PLN od plecaka!!! Szok ze stresem!!! Jestem cholernie niezadowolony z obsługi, oraz z warunków jakie zastałem!!!

ammo
Odznaka Srebrna

Dołączył: 02 Sty 2006

PostWysłany: Nie 22:14, 17 Cze 2007    Temat postu:

Jednym słowem przygotowują turystów do sztywnego klimatu oraz paranoicznych cen w nowym schronisku, które kiedyś tam powstanie...
Żeby ludzie ci mieli inny stosunek do osób przybyłych musiałby mieć miejsce strajk zorganizowany, tak, aby przez kilka dni w okolicach schroniska nie pojawiła się żadna dusza. Wówczas po przerwie całowaliby turystów po nogach, za nocleg zapłaciłbyś przypuszczam mniej a plecaka przez całą noc pilnowałby stróż dopłacając Ci oczywiście, że zdecydowałeś się przenocować i zasilić budżet Twisted Evil .
Na Markowch stonka chyba zbytnio rozpieściła obsługę... Twisted Evil a efekty są widoczne. Jeszcze moment i będzie mieć w wekeendy miejsce licytacja kto da więcej za nocleg na zapleczu lub w "magazynku" z plecakami Laughing
Odznaka Brązowa

Dołączył: 21 Sty 2007

PostWysłany: Nie 23:18, 17 Cze 2007    Temat postu:

19 zł za glebę? to rzeczywiście zdzierstwo jak na Beskidy... może za dużo z Tatr przejęli zwyczajów?
mefistofeles
diabeł wcielony

Dołączył: 04 Gru 2005

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 23:34, 17 Cze 2007    Temat postu:

To Markowe udzielają jeszcze noclegów? Miały być już zamknięte.

A zdzierstwo to tam było jest i będzie. JAk ktoś wspomniał - napatrzyli się tatrzańskich standardów.
przemek p
Odznaka Srebrna

Dołączył: 02 Gru 2005

Skąd: Kace

PostWysłany: Pon 9:48, 18 Cze 2007    Temat postu:

Mogą sobie pozwolić na wysokie ceny, bo są pod najatrakcyjniejszą beskidzką górą, a konkurencji nie ma.
dzbonekw

Dołączył: 12 Paź 2006

Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 9:58, 18 Cze 2007    Temat postu: Re: Anty-pean o schronisku na Markowych Szczawinach

lukasoch napisał:
Witam wszystkich!!!

Cennik niech istnieje, ponieważ tylko w ten sposób będą istnieć miejsca w których znajdziemy zimne piwko, odpoczniemy i poznamy innych! Niech istnieje cennik, bo życie w schronisku jest osnową turystyki górskiej!!! Niech cennik będzie tworzony w rozsądny sposób, biorący pod uwagę ideę istnienia schronisk. Cennik, który odzwierciedla warunki panujące w schronisku oraz umożliwiający korzystanie ze schronisk przez mniej zamożnych. Cennik, który nie będzie sugerował że jestem rypany w pupę w biały dzień!!! A co za wc już nie pobierają oplat?>Jest sezon ,panowie namiocik trza nosić i problem z glowy.A tak na marginesie ,jak postawią nowe to taniej napewno nie będzie.

kawka

Dołączył: 10 Lut 2007

Skąd: beskid maly/krakow

PostWysłany: Pon 14:57, 18 Cze 2007    Temat postu:

Jestem troche w szoku po tym co kolega napisal,czyli im gorsze warunki tym cena za nocleg drozsza.Nocowalam w schronisku jeszcze przed remontem czy rozbiorka, koncem kwietnia i jak dobrze pamietam to zaplacilismy za dobe 22-23zlote,bez poscieli 19zl.

PostWysłany: Pon 18:10, 18 Cze 2007    Temat postu:

Widzi koleżanka i drodzy koledzy! Za nocleg w pokoju cena wynosiła 25 zł + ewentualna pościel za 4 zł. Gdyby nie to, że pokoje były już zajete to pewnie bym takowy wziął i nie narzekał tak bardzo...

Przypomniało mi się, że zapomniałem dodać o jednym ważnym szczególe. Pewnie większość z Was, gdy napisałem o spaniu na podłodze pomyślała o podłodze w stołówce. Ja też tak myślałem. Okazało się jednak, że stołówka jest zamykana na noc, a nasze miejsce "na glebie" znajduje się w holu/ korytarzu między drzwiami wejściowymi, a drzwiami na strych z tylko szczątkowym dachem!!! Nie muszę mówić, że troszkę w nocy było wiatru.

Pisząc te moje frustracje przypomniałem sobie o jeszcze jednym zdarzeniu. O godzinie około 22:00 do schroniska zawitała para, która przyszła na Markowe Szczawiny od strony Korbielowa z planem, aby dnia następnego wejść na Babią. Tuż za progiem usłyszeli, że miejsc żadnych nie ma! Jest za późno, czyli po 20:00 i nie można się meldować!!! Na szczęście "gospodarz" pomimo wstępnych deklaracji, że miejsc niema udzielił schronienia w/w parze! Może dlatego, że część turystów, słysząc co się dzieje, interweniowała!!!
mefistofeles
diabeł wcielony

Dołączył: 04 Gru 2005

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 19:53, 18 Cze 2007    Temat postu:

czyli wychodzi, ze dopóki nie ma nowego schronu lepiej Markowych unikać, potem zresztą też moze być licho z miejscami.
Alonso Harris

Dołączył: 15 Paź 2006

Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 0:13, 19 Cze 2007    Temat postu:

@lukasoch

nie no przeraziłeś mnie, wróciliśmy niedawno z Tatr (Nędzówka) za pokoik (pokoik duży 4 osobowy ale byliśmy we dwójkę bez sublokatorów Smile ) z łazienką 25 zł w pokoju TV, a tu za "chlewik" 25 zł,widzę że w główce się miesza, z drugiej strony czy nie lepiej poszukać noclegu w Zawoji bądź Zubrzycy podejście znowu nie zajmuję 12 h, a włodarzom przybytku na Markowych mówimy dziękuję, ale patrząc jeszcze inaczej "sandałowców" jest dużo więc czy zbojkotujemy schronisko czy nie, to tak nic nie zmieni, klienci się znajda tacy czy inni.

PZDR
marol
Odznaka Złota

Dołączył: 30 Mar 2006

Skąd: Radomsko

PostWysłany: Wto 16:20, 19 Cze 2007    Temat postu:

A to schronisko na Markowych finansuje rozbudowę czy PTTK? Coś się plączą w zeznaniach w tym schronisku...
Faktycznie już lepiej nocować w bazie czy nawet u "Dziadka" na Głuchaczkach Laughing

PostWysłany: Śro 15:47, 20 Cze 2007    Temat postu:

Jeszcze raz wszystkim witam. Widzę, że stałem sie prowodyrem niezłej awantury. Dostałem przed chwilą list od Pani "recepcjnistki" (czyli Pani Izabeli), w którym tłumaczy pewne kwestie poruszone w moim pierwszym poście. Czekam na odpowiedź od P. Izabeli, jeżeli się zgodzi list zostanie opublikowany z pożytkiem dla nas (turystów) wszystkich. Zresztą co by to była za dyskusja, nad stanem schroniska na Markowych Szczawinach, gdyby miała ona na celu pognębienie gospodarzy. Od razu przyznam, że na celu miałem pokazanie problemu i wywołanie dyskusji. Mniej lub bardziej udało sięSmile Jeżeli Pani Izabela zdecyduje się opublikować list, również postaram się do niego ustosunkować.

bardakon

Dołączył: 30 Lis 2005

PostWysłany: Śro 16:07, 20 Cze 2007    Temat postu:

Pani Izabela dowiedziała się o tym z naszego forum?

PostWysłany: Śro 21:41, 20 Cze 2007    Temat postu:

Pisząc pierwszego posta uznałem, że nie ładnie będzie "obrabiać komuś dupsko" i wysłałem link na adres schroniska. Może to trochę nieelegancko z mojej strony, że nie wyraziłem swojej opinii face to face, ale decyzja o powiedzeniu głośno o mojej frustracji dojrzewała. Wyrażając swoje zdanie, zasadnym wydało mi się, powiadomienie o mojej krytycznej opinii, osoby o których pisałem, aby umożliwić im wyjaśnienie sprawy. Pani Izabela wysłała mi list z wyjaśnieniami, jednak nie mogę go opublikować bez jej wyraźnej zgody. Byłoby to naruszenie tajemnicy korespondencji, takie jest przynajmniej moje zdanie.
dzbonekw

Dołączył: 12 Paź 2006

Skąd: Andrychów

PostWysłany: Czw 13:05, 21 Cze 2007    Temat postu:

marol napisał:
Oni są tylko ajentami,powiem jedno tych starych włodarzy schroniska,juiż nie ma. Aż sie boje co to będzie po remoncie Shocked
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.babia.pl Strona Główna -> Schronisko Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)