Forum forum.babia.pl Strona Główna forum.babia.pl

ammo
Odznaka Srebrna

Dołączył: 02 Sty 2006

PostWysłany: Pon 17:46, 03 Lip 2006    Temat postu: Babia Góra <08.04.2006r.> - relacja

Dopiero dziś otrzymałem resztę zdjęć z tegoż wypadu i dlatego zaprezentuje go z dosyć dużym opuźnieniem Surprised

Zabraliśmy się dwoma samochodami, gdyż mieliśmy zamiar zejść inną trasą. Jeden wóz zostawiliśmy w Zawoji Markowej natomiast drugim podjechaliśmy na Krowiarki z kąd miała rozpocząć się nasza wędrówka.

Gdzieś tam w Zawoji...(troszkę słaba jakość tego zdjęcia. Pewnie dlatego, że było robione podczas jazdy):

A oto widok na masyw Diablaka, również z okolic Zawoji:

Na miejscu jesteśmy około godziny 8.00. Pogoda dopisuje lecz nasz entuzjazm jak się później okazało nie potrwa cały dzień. Turystów o tej porze stosunkowo niewielu, kilka samochodów na parkingu. Zbieramy szpej Laughing , kijki, kurtki, rakiety zostawiamy gdyż stan szlaku jest ok. Rozpoczynamy podejście pod Sokolicę (...) na jej szczycie jesteśmy za niespełna 40min. Jest mroźno, szlak bardzo dobrze utwardzony. Widoczność trochę rozczarowuje, na dole zanosiło się że będziemy podglądać pijaczków przy barze w Zawoji ale aż tak dobrze nie było Laughing

Od Sokolicy tempo maleje, teraz jest to bardziej rekreacja i krajoznawstwo aniżeli wyścig na szczyt Laughing .

Między Sokolicą a Kępą:

Na szlaku:

Po drodze odsłaniają się nawet Tatry Shocked , co prawda za mgiełką ale zawsze cuś Wink :

Na szczyt (od Sokolicy) docieramy za 1.30h. Na górze jak zwykle wiatr, w dodatku mrożący krew w żyłach. Chwila oddechu, obejrzenie się za siebie, na boki i jazda do przodu>>> Zejście z charakterystycznego szczytowego kopca jest dość strome ale jest ono krótkie i nie zbyt groźne, nawet w razie poślizgu Smile. Po drodze na przeł. Brona robimy taką oto fotkę niedalekiemu Cylowi:

A oto urzekający widok na szczyt z okolic przeł. Lodowej:

A tutaj ammo we własnej osobie Cool :

Na zboczach szlaku na przeł. Brona utrzymywały się jeszcze potężne śnieżne zwisy:

Rzut aparatem w stronę Pilska i Hali Miziowej:

Jak widać szlak na Bronę służy także turystom - narciarzom Very Happy :

Na przełęcz docieramy po 3\4g po czym bez zastanowienia kierujemy się w dół do schroniska na Markowych Szczawinach. Szlak jest w sumie przetarty z tym, że każdy wytyczał sobie inną ścieżkę Laughing . Szczerze mówiąc wygodniej schodziło się po 1 metrowych zaspach niż po dzikich wyżlebionych ścieżynkach. Było bezpieczniej a w razie potknięcia leciało się w "bułę" białego puchu Cool . Zabawa ze schodzeniem była w każdym razie niezła Laughing. Do schroniska dotarliśmy po pół godzinnym rajdzie. Ludzi w schr. ku naszemu zdziwieniu niewielu także bez problemu można było wejść do środka, spokojnie usiąść, posilić się i myśleć o ostatnim etapie trasy, czyli o zejściu do Zawoji Markowej. :smt023

Schronisko na Markowych Szczawinach:

Po zregenerowaniu sił nadszedł czas aby rozpocząć zejście. Ruszyliśmy więc zielonym szlakiem określanym podajże szlakiem czystych gór do przysiółka Markowa. Trasa jest przetarta, na początku jest nieco ślisko ale nie na tyle by nie dało się zejść bez raków Wink . Do samochodu docieramy za 1.10h, pakujemy manatki do bagażnika i kierujemy się na Krowiarki po drugie autko. Na przełęczy wraz z kolegą wysiadam, odpalamy naszego cara i spadamy do chaty do której niespełna 2h.

pzdr.' Smile
przemek p
Odznaka Srebrna

Dołączył: 02 Gru 2005

Skąd: Kace

PostWysłany: Pon 21:55, 03 Lip 2006    Temat postu:

Fajna wiosenna/zimowa wycieczka. Warunki dobre na narty. Ja w ten dzień byłem na nartach właśnie na Barańcu w Tatrach Zachodnich. Było widać Babią. Smile
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.babia.pl Strona Główna -> Fotografia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)