Forum forum.babia.pl Strona Główna forum.babia.pl

Odznaka Popularna

Dołączył: 02 Lip 2008

Skąd: Zawoja

PostWysłany: Wto 19:27, 09 Lut 2010    Temat postu: Hala Kamińskiego i Mędalowa (Wielki Jałowiec) styczeń 2o1o

Pogoda przez tydzień cały była do dupy, albo padał śnieg, albo wiało tak zajebiście że nie szło nosa wystawić za okno :/ Jak się więc dzień zrobił piękny i mroźny to żal było przepuścić taką okazję Smile taki mały spontan. Szybko spakowaliśmy plecak zabierając podstawowe rzeczy i ruszyliśmy o 10 w stronę Zawoi Czatoży z myślą o Hali Kamińskiego 1114m. tempo było dość szybki ze względu na 18 stopniowy mróz. Trzy piwniczki i dzwonnicę minęliśmy dość szybko tylko dwie fotki strzelając. Dochodząc do składu drzewa zauważamy ze pali się ognisko (pewnie drwale się grzali, nie tylko ogniem sądząc po zostawionym asortymencie Smile ), więc korzystamy z niego na chwile gdyż żona się chce ogrzać i ciepłej herbaty napić. Po chwili ruszamy za szlakiem czarnym który jak się okazało po paru metrach jest nie przetarty. Śnieg jest sypki przy tak niskiej temp. i nie ma go dużo może ze 20-30cm więc nie ma problemu z torowaniem. zagłębiając się w las szlak coraz bardziej jest zagmatwany i kręty a oznakowanie nie jest najlepsze, przynajmniej w paru momentach przydały by się strzałki na drzewach albo cuś Smile. mniejsza o większość, idąc dalej piękne prezentuje się masyw Babiej z troszkę innej perspektywy i pasmo Policy ze Śmietanową i Syhlcami. parę fotek i ćwiczymy zagadnienie dalej w górę, a tu nagle łanie zakłócają nasze umiarkowane tempo wyskakując dosłownie parę metrów przed mani. Parę razy się ta sytuacja powtórzyła ale już bez większego zdziwienia to przyjmowaliśmy Smile Po małej przerwie w szałasie na herbatkę i takie tam Razz w czasie nie dłuższym niż 10 min dotarliśmy na Hale Kamińskiego, która od strony Zawoi nie przypomina wcale Hali lecz gęsty las, a od strony Bystrej i Koszarawy, owszem przypomina! Smile Nie urządzaliśmy jakiegoś większego postoju z racji poprzedniej przerwy, parę zdjęć zrobionych i zaczynam debatę z żoną czy idziemy na Mędralową bo tak ładnie się do nas uśmiecha, i szlak jest już przetarty, a to jest raptem parę min drogi. Po ciężkich perswazjach ulega i kierujemy kroki w dół do przełączki między Kamińskiego a Mędralową, gdzie krzyżują się szlaki z Korbielowa i Zawoi czarny , zielony z Koszarawy przez Małą Babią (Cyl), Babią do Przywarówki. Podchodząc na szczyt Mędralowej robimy parę fotek,a na samym szczycie (1169m/1150) też nie biwakujemy za długo tylko mała sesja i podążamy na Halę zwaną Mędralowa gdzie stoi odremontowany szałas pasterski w którym można się schronić w razie "W". na tejże Hali troszkę dłużej "siedzimy" robiąc zdjęcia i debatując co widać przed mani. po może 30 min zbieramy się do zejścia tym samym szlakiem którym weszliśmy, ale na Mędralowej skręcamy za znakiem zielonym i czerwonym w kierunku Przeł. Jałowieckiej Płn. Robiąc kilka fotek w kierunku Hali Śmietanowej ruszamy za szlakiem czarnym i żółtym do punktu wyjścia, lecz niestety ognisko już się dopaliło :/ . Nie pozostało nic innego jak powrócić tą samą trasa którą rozpoczynaliśmy dzisiejszą wycieczkę.
czas ok 6h

Trzy Piwniczki i Dzwonnica

szlak przykryty pięknym, nietkniętym ludzką nogą puchem Smile

Diablak obserwuje z góry

niczym lodowiec

szałas na szlaku zadbany jak mało który

Hala Kamińskiego

Mędralowa i mała Mędralowa widziane z Hali Kamińskiego

Graniczny szlak na Mędralową

Widok z pod szczytu w stronę Babiej

Szczyt Mędralowej 1169/1150 (Różne źródła)

Mędralowa Słowacka

Mędralowa Polska

Widok z Hali Mędralowej na Beskidek 1044m, Jałowiec 1111m i halę Kamińskiego 1114m

Hala Kamińskiego

Szałas na Mędralowej

Info do wszystkich

Babia w chmurach po raz ostatni

i jeszcze pięknie prezentująca się Hala Śmietanowa z polaną Broski i Mosornym Groniem
damian_zawoja
Strażnik

Dołączył: 01 Sie 2006

Skąd: Zawoja

PostWysłany: Śro 12:22, 10 Lut 2010    Temat postu:

fajna wycieczka i fajowy puszek...szkoda że go tak mało...bo korci żeby na tury się tam wybraćWink
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.babia.pl Strona Główna -> Kulturalia i nasze wyprawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)